Ο Αχίλλειος τένοντας είναι ο χοντρός, δυνατός τένοντας που ενώνει τους μύες της γάμπας με την πτέρνα. Είναι αυτός που μας επιτρέπει να περπατάμε, να τρέχουμε και να πηδάμε. Αν είσαι αθλητής ή αθλείσαι συχνά, πιθανόν έχεις ακούσει για τραυματισμούς του Αχίλλειου τένοντα. Είναι ένας από τους πιο συχνούς και σοβαρούς τραυματισμούς, ειδικά σε αθλήματα που περιλαμβάνουν πολλά άλματα ή ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης, όπως το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ.

Γιατί τραυματίζονται τόσο συχνά οι αθλητές

Παρατηρείται σε αθλήματα που περιέχουν έντονους κραδασμούς και απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, όπως μπάσκετ, ποδόσφαιρο , τένις κτλ. Πολύ σπάνια θα ακούσουμε κάποιων κολυμβητή να εμφανίσει τραυματισμό στον αχίλλειο τένοντα. Συχνότερα στο φυσικοθεραπευτήριο έρχονται άτομα που ήταν πρώην αθλητές και ξαναμπήκαν στο άθλημα χωρίς να είναι έτοιμοι.

Επίσης και ένας εν ενεργεία αθλητής εάν εμφανίσει εκεί τραυματισμό θα το αποδώσουμε στο κακό τερέν, σε μια σύγκρουση με έναν συναθλητή του, κάποιο άτσαλο χτύπημα. Γιατί όμως οι πιο συχνοί τραυματισμοί αναφέρονται στους τενίστες? Εκεί δεν υπάρχει καμία επαφή, το τερέν ως συνήθως είναι καλό. Μήπως γιατί στην προπόνηση δεν δίνουμε την κατάλληλη προσοχή και χρόνο στην συγκεκριμένη περιοχή(κύρια αναφορά στην ποδοκνημική).

Που βρίσκεται ο αχίλλειος τένοντας και ποια η λειτουργία του

Είναι ο ισχυρότερος τένοντας του ανθρώπινου σώματος.  Συνδέει την γαστροκνημία (γάμπα) με την πτέρνα και εντοπίζεται στο οπίσθιο τμήμα του ποδιού. Όποτε πηδάμε και τρέχουμε οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στον αχίλλειο τένοντα.

Πως μπορούμε να προλάβουμε έναν πιθανό τραυματισμό

Παρά το γεγονός ότι είναι ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος τένοντας δε διαθέτει δική του αιμάτωση. Αυτό το γεγονός τον καθιστά άμεσα εξαρτώμενο από τους γειτονικούς ιστούς. Η σχέση εξάρτησης τον καθιστά ιδιαιτέρως ευάλωτο. Και εδώ βρίσκεται το κλειδί της πρόληψης.

Συμπερασματικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι εάν γίνει μια σωστή αξιολόγηση και διορθώσουμε κάποιες ανισορροπίες της περιοχής(πως συνεργάζονται οι μύες μεταξύ τους και με τους  συνδέσμους κτλ.) θα βελτιώσουμε άμεσα τις επιδόσεις μας και θα ισχυροποιήσουμε την περιοχή μειώνοντας πιθανούς τραυματισμούς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *